Tankar

Hur började Kai Havertz med fotboll

Kai Havertz började med fotbollen vid 4 års ålder med hjälp av hans farfar som var ordförande för amatörklubben Alemannia Mariendorf. Han spelade i den klubben ända upp tills 2009 vid 11 år ålder.

Efter detta så blev han signerad av Bundesliga club Alemannia Aachen där han spenderade ungefär 1 år bara. Därefter så blev han signerade av Bayer Leverkusen.

Om vi hoppar framåt lite i tiden så hade han verkligen utvecklas snabbare än alla andra och man kunde redan då se han var en begåvning inom fotboll. Efter året 2016 så hade han redan gjort 18 mål för klubbens U17 lag. Och kort därefter en U17 silvermedalj Fritz Walter Medalj.

Kai Havertz har beskrivits som en gåva inom fotbollen då han kunde spela med båda fötterna utan några problem alls och därefter så blev han väldigt unik på det sättet.

Många har sagt att han liknade spelaren Mesut Özil som också är en proffsfotbollspelare så det var ingen dålig jämförelse direkt. Man har även fått höra att Kai Havertz såg upp till Mesut Özil också. https://www.kaihavertz.se/ har även mer information om hans historia om du är intresserad av det.

Han fortsatte att bli jämförd med andra proffs som spelat i hans lag innan flera gånger om och plötsligt 2020 så blir han erbjuden att spela för Chelsea efter hans många mål och imponerande spel för sina lag innan.

Chelsea köpte därefter upp han för 71 miljoner pund och det är där han spelar just nu med numret 29 på ryggen.

Eftersom han har så många liknelser med tidigare proffs eller nuvarande proffs så tror mång att han kommer klättra upp högst upp och bli den bästa spelaren i världen eftersom han är så ung och redan med i Chelsea.

22 år och redan med i Chelsea tyder på en väldigt bra framtid inom fotbollen och särskilt när man kan spela med båda fötterna och omjustera utan några problem alls.

Vi tror att Kai Havertz kommer att vara inom topp 3 fotbollsspelare inom några år då han visar framfötterna väldigt tydligt att han vill bli bäst i världen.